سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گفتگوی رو در رو...

نظر

 اصلا نمیتوانم مامانهایی را که تو کلوپهای نی نی سایت تاپیک می زنن و از دیگران درباره جدید یا قدیمی بودن اسم انتخابی برای نوزادشان نظر می خواهند را درک کنم!

نه به آن قدیمها و بعضی از خانواده های خیلی سنتی امروز که هنوز که هنوز است رسم دارند اسم نوزاد را مادربزرگ و پدربزرگشان انتخاب کنند، نه به این پدر و مادرهای خیلی جدید و خیلی امروزی این دوران که یا توی سایت ثبت احوال سرچ می کنند فراوانی نام فرزندانشان را، یا در سایتها و شبکه های اجتماعی از دیگران در باره مدرن بودن و تک بودن اسم فرزند دلبندشان نظر میخواهند!

انتخاب اسم بچه چه قدیمی باشد و چه جدید، به هرحال فرایندی است در نهایت ذوق و شور و هیجان، که به نظرم تنها و تنها در حیطه وظایف پدر و مادر است؛ هرچند که اصلا در متون دینی ما هم گفته شده که یکی از حقوق فرزندان بر والدین، انتخاب نام نیکو برای آنهاست.

 

پ.ن: این روزها آنقدر اسامی ای که میشنوم عجیب و غریب است که حتی در ذهنم نمی ماند تا دوباره مرورشان کنم! و عجیب تر از این اسمها معیارهای پدر و مادرها برای انتخاب این اسامی است، یا بهتر بگویم، توجیهات پدر ومادرها!

بله من هم میدانم هرکسی سلیقه ای دارد و اصلا چه کسی گفته که حتما آنچه من فکر میکنم درست است، اما کمی عاقلانه اندیشیدن را هم اگر وارد انتخاب اسم فرزند کنیم، جای دوری نمی رود.